Yhdistyksen uutisia

• Hallituksen seuraava kokous 28.5.2019 klo 18.30 Lapualla Marian Tallissa.
  • Puheeenjohtaja  Päivi Kleimola on nimetty Keliakialiiton järjestötyöryhmään vuosiksi 2018 -2019. Olkaa aktiivisia ja esittäkää Päivin kautta ideoita toiminnan kehittämiseen.
  • Yhdistys hakee jäsenjärjestöavustusta syksykllä suunniteltuun retkee Kauhajoen ruokamessuille.
  • Yhdistyksen hallituksen jäsen Tapio Höykinpuro edustaa yhdistystämme Tampereella 19.5.2019. Häntä ehdotetaan myös Keliakialiiton hallituksen varsinaiseksi jäseneksi.
  • Yhdistys on ilmoittanut yhteystiedot sairaanhoitopiirin Olka- toimintaan. Emme aktiivisesti ole päivystämässä vapaaehtoistyönä sairaalassa, mutta Olka-toiminnan kautta meidätkin tarvittaessa tavoittaa.
  • Yhdistyksen sivuilla oli viime vuonna 2940 käyntikertaa.

Ensi vuoden tärkeät päivämäärät

Neljän koplan tapaaminen keväällä Kokkolan yhdistyksen järjestämänä Kannuksessa 8.6.2019

Ruokamessut  31.8.209 Kauhajoella, retki Närpiöön myös

Liittokokous ja valtakunnallinen koulutuspäivä  Tampereella 18-9.5.2019

Liikuntapäivä syksyllä 2019 Kitkan liikuntakeskuksessa 17.8.2019

Keliakiaviikko 1-8.9.2019

Syyskokous la 26.10.2019 Vimpeli, tilausravintola Lakeavaara

Sopeutumisvalmennuskursseja yhdistyksemme alueella

Yhdistyksemme alueella toimii kaksi kuntoutuslaitosta, Härmän Kuntokeskus Kauhavalla ja Kuntoutuskeskus Kivitippu Lappajärvellä. KELA järjestää tänä ja ensi vuonna soputusvalmennuskursseja kummassakin laitoksessa. Yhdistyksemme hallituksen edustaja on lupautunut tulemaan paikan päälle kertomaan keliakiayhdistysten toiminnasta maassamme ja muutenkin keskustelemaan sairaudesta, mikäki se sopii kurssin järjestäjälle.

Seuraa kurssien tarkempia ajankohtia Keliakialiiton sivuilta tai Keliakia-lehdestä. Härmän seudun yhteyshenkilönä näiden tapaamisten järjestämisessä on Erkki Kallio.