Yhdistyksen uutisia

• Puheeenjohtaja  Päivi Kleimola on nimetty Keliakialiiton järjestötyöryhmään vuosiksi 2018 -2019. Olkaa aktiivisia ja esittäkää Päivin kautta ideoita toiminnan kehittämiseen.
  • Neljän koplan tapaaminen on tänä keväänä Härmän seudun yhdistyksen järjestelyvastuulla. Tapahtuma pidetään Kauhavalla 9.6.2018, kokoontumispaikkana entisen lentosotakoulun alueelle toimiva ravintolassa Mäenpääntien varressa. Luvassa monipuolinen ohjelma.
  • Yhdistys tukee Uudenmaan yhdistyksen aloitetta Keliakialehden ilmestymisajankohtien muuttamisesta.
  • Yhdistys on ilmoittanut yhteystiedot sairaanhoitopiirin Olka- toimintaan. Emme aktiivisesti ole päivystämässä vapaaehtoistyönä sairaalassa, mutta Olka-toiminnan kautta meidätkin tarvittaessa tavoittaa.
  • Markku Stenman edustaa yhdistystä liiton vuosikokouksessa toukokuussa Tampereella.
  • Yhdistyksen sivuilla oli viime vuonna 2940 käyntikertaa.

Ensi vuoden tärkeät päivämäärät

17.3.2018 Kevätkokous Road House, Alahärmä, teemana elämänarvot

28.4.2018 Lautasella - keliakiamessut Helsingissä

9.6.2018 Neljän koplan tapaaminen Kauhavalla, entisen aliupseerikerhon ravintolatilat

Sopeutumisvalmennuskursseja yhdistyksemme alueella

Yhdistyksemme alueella toimii kaksi kuntoutuslaitosta, Härmän Kuntokeskus Kauhavalla ja Kuntoutuskeskus Kivitippu Lappajärvellä. KELA järjestää tänä ja ensi vuonna soputusvalmennuskursseja kummassakin laitoksessa. Yhdistyksemme hallituksen edustaja on lupautunut tulemaan paikan päälle kertomaan keliakiayhdistysten toiminnasta maassamme ja muutenkin keskustelemaan sairaudesta, mikäki se sopii kurssin järjestäjälle.

Seuraa kurssien tarkempia ajankohtia Keliakialiiton sivuilta tai Keliakia-lehdestä. Härmän seudun yhteyshenkilönä näiden tapaamisten järjestämisessä on Erkki Kallio.